28.5.2011

Kuulumisia.

Aika on rientänyt sitten viime postaukseni jälkeen. Kurssin työharjoittelujakso on vienyt kaiken aikani ja jaksamiseni, joten en ole ehtinyt paljon koneen ääressä istuskelemaan. Kaikenlainen askartelu ja väkertäminenkin on siis jäänyt lähes kokonaan. Onneksi työharjoittelupaikkani on kertakaikkisen ihana paikka, joten oman ajan vähiin käyminen ei ole jäänyt harmittamaan. Jotain pientä muutosta olen kuitenkin saanut aikaiseksi.

Keittiöni työtasot olivat ankean harmaat ja pinta oli jotain kivipintajäljitelmää. Ihan siistit kylläkin, mutta ei yhtään minun makuuni ja pitkään olen miettinyt niiden uudistamista. Eräänä päivänä kaupassa tuli vastaan ihana vahakangas pitsireunuksineen ja tiesin heti, että se on tarkoitukseeni sopiva.


Työtaso ennen muutosta.



Ja tasot muutoksen jälkeen. Vahakangas on kiinnitetty kaksipuolisella teipillä.

Keittiön pöytäkin sai uutta ilmettä Eurokankaan edullisella vahakankaalla.




Tänään laitoin lehtikorina aiemmin toimineen puulaatikon seinälle.



Näille pitäisi vaan keksiä joku uusi säilytyspaikka....


Pari sisustuskirjaa lähti myös mukaan Infon alehyllystä.



Ja sitten remonttikuulumisiin. Ullakko on nyt eristetty ja välitarkastus suoritettu. Vielä pitäisi pystyttää väliseinä  ja kilpailuttaa sähköurakoitsijoita, ennen kuin päästään tekemään pintoja. Työharjoittelun takia en ole päässyt itse osallistumaan remontointiin, mutta juhannuksen jälkeen minulla on kaikki päivät aikaa tarttua pensseliin ja telaan.




                                             -Jaana

25.4.2011

Pientä vessan piristystä.

Vanhoista lehdistä leikatut mainokset ovat niin hauskoja ja monikäyttöisiä! Olen tehnyt niistä kortteja ja magneetteja ja nyt piristin niillä vessaani, joka on tylsän värinen perusvessa, peruskaakeleilla. Sain myös kätevästi kaakeleissa olevat rumat reiät piilloon.















                                      -Jaana

21.4.2011

Lisää sisustuskirjoja.

Kävin kirjakaupassa aikaa kuluttamassa ja eiköhän sieltä taas tarttunut mukaan kirjoja pilkkahintaan.


                             Näistä hiukan fiilistelykuvia:

Sisusta Tildan tapaan
                        

Huoleton ja hienostunut koti
Ajan patinaa


Ajan patinaa

   Tämä viimeinen herkku löytyy uusimmasta Talo & Koti numerosta.

              Aurinkoista ja leppoisaa pääsiäistä toivottaen: Jaana

19.4.2011

Linnunpönttöjä.

Viikonloppuna valmistui monta pientä linnunpönttöä. Eikä edes vasaraa ja nauloja tarvittu.









                                            -Jaana

16.4.2011

Kursseilua.

Huhtikuun ensimmäinen postaus. Hiljaiseloa siis täällä blogimaailmassa, ainakin minun osaltani. Tämä johtuu siitä, koska minut velvoitettiin osallistumaan Työ- ja elinkeinotoimiston järjestämälle kursille pitkää työttömyysjaksoa katkaisemaan.
Aluksi olin turhautunut, sillä kotona olisi niin paljon tekemistä: missä välissä ehtisin tekemään remonttia, askartelemaan, kiertämään kirppareita, päivittämään blogia..... Onneksi kurssi ei ole osoittautunut niin turhaksi, kuin aluksi kuvittelin. Taidollisesti en koe siitä olleen juurikaan hyötyä, mutta on ollut mahtavaa tutustua uusiin ihmisiin. On ollut mukava huomata, miten nopeasti ryhmähenki on muodostunut ja täytyy myöntää, että minulla on ollut hyvin nauruntäytteisiä päiviä.

               
                 Eräs kurssitoverini yllätti minut näillä aarteilla:


                  
                      Ja itseäni palkitsin ostamalla tämän:



                      Äitini taas yllätti minut tällä:



                    Ja vielä hiukan kirppislöytöjä:





 
         Nauruntäytteisiä päiviä myös muille toivotellen: Jaana

29.3.2011

Kurkistus kotiini: tuulikaappi ja eteinen

Ettei nyt menisi vain pelkkien väkertelyjeni ja kirppislöytöjen esittelyyn, niin laitan huone kerrallaan kuvia kodistani.
Koko ajan olisi kaikkea uutta suunnitteilla ja haaveissa, mutta yritän malttaa kunnes ullakko on remontoitu. Siihen saakka tyydyn vain huonekalujen pyörittelyyn. Olohuoneen kalusteet ovat muuttaneet kaksi kertaa järjestystä viimeisen kahden viikon aikana. Poikani totesikin viimeksi koulusta tultuaan, että ikinä ei tiedä, minkä näköiseen kotiin palaa ja että on ihan pihalla mistä mitäkin tavaroita löytyy.

No mutta aloitetaan esittelykierros tuulikaapista ja eteisestä. Tältä ne tällä hetkellä näyttävät:

                                       Pinkki tuulikaappi.

Komerosta on poistettu ovi, joka osoittautui erittäin epäkäytännölliseksi ahtaassa tuulikaapissa.
Alemmat hyllyt (joita ei nyt tässä kuvassa näy) toimivat kenkätelineenä.

Eteisen kaksi seinää on tapetoitu niin kovasti tykkäämälläni Kiurujen yö-tapetilla.

              Ruma sulaketaulu on "piilotettu" helmiverhon taakse.

Keväisiä(kö) päiviä toivotellen. (Tällä hetkellä lunta ja räntää sataa niin paljon, ettei kovin keväiseltä tunnu.)
                                          
                                             -Jaana
               

25.3.2011

Vaaleanpunainen hairahdus.

En ole juurikaan ollut vaaleanpunaisen ystävä sisustuksessa, paitsi vuonna -96 odottaessani esikoista, jolloin kaikki oli vaaleanpunaista ja ihanaa. Sittemmin vaaleanpunainen sai väistyä ja unohtui lähes kokonaan.
Eilen kuitenkin minut valtasi joku mielenhäiriö ja katsokaas nyt mitä meninkään tekemään.

                           Kampauspöytä ennen...

                                       ...ja nyt

                               Eikä siinä vielä kaikki:

                  Tuolien istuinosatkin saivat uuden värin pintaansa.

Ja pitihän minun ommella vielä pari uutta tyynynpäällistä kätköistäni löytyvistä kankaista.

Saa nähdä, kauan jaksan katsella noin hempeitä sävyjä, mutta ainahan voin sutia uutta väriä pintaan, kun alkaa kyllästyttämään. Toistaiseksi tykkään aika paljonkin, vaikka tyttäreni totesi touhujani katsellen: "possulandia".

                                            -Jaana